بلاگ

دل نوشته ها و هرچیزی که نیاز به نوشتن داره

بلاگ

دل نوشته ها و هرچیزی که نیاز به نوشتن داره

میکروپیگمنشن چیست؟

ابرو­ها سلاحی قدرتمند در ارتباطات غیرکلامی هستند. ابرو­های ما با رنگ، شکل و موقعیتی که روی صورت دارند، شخصیت مثبت و قوی به فردی که آن را دارا است می­دهند. علاوه بر شخصیت، ابرو­هایی که به درستی کشیده شده اند بدون شک جذابیت فرد را بیشتر می­کنند. در ادامه به چند روش درمانی و زیبایی برای ابروها می­­پردازیم:

میکروپیگمنشن چیست؟

میکروپیگمنشن که به عنوان آرایش دائمی یا خالکوبی شناخته می­شود، یک روش زیبایی است که برای بهبود یا جایگزینی رنگدانه­های از دست رفته روی پوست شما استفاده می­شود. میکروپیگمنشن اغلب روی پوست صورت اعمال می­شود؛ برای تقویت ابروها، مژه­ها، پلک­ها ( به عنوان خط چشم ) و لب­ها به کار می­رود. این درمان همچنین برای استتار یا بهبود زخم­ها، یکنواخت کردن رنگ پوست یا بازگزداندن رنگ به مناطقی از پوست که رنگدانه­های خود را از دست داده اند استفاده می­شود. 

https://آموزش-تاتو.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%be%db%8c%da%af%d9%85%d9%86%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86/

چه کسانی برای این درمان مناسب هستند؟

برخی از شرایط پزشکی که استفاده از آرایش را برای شما غیرممکن می­کند - مانند برخی از بیماری های پوستی- یا برخی از بیماری­های خاص -  باعث می­شود میکروپیگمنشن گزینه خوبی برای شما باشد. این موارد عبارت­اند از:

شرایطی که منجر به اختلال در استفاده از دست­ها می­شود؛ مانند ارتریت شدید، مولتیپل اسکروزیس یا بیماری پارکینسون.

شرایطی که منجر به بینایی ضعیف می­شود؛ مانند آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا.

میکروپیگمنشن همچنین می­تواند یک درمان یا راه­حل برای برخی شرایط و بیماری­ها باشد، از جمله:

برای جراحی ترمیمی صورت

برای جایگزینی ابروهایی که به دلیل افزایش سن یا بیماری­های زمینه­ای نازک شده اند

برای رفع کمبود رنگدانه پوست به دلیل بیماری ویتیلگو

برای بازسازی آرئول (ناحیه اطراف نوک پستان) پس از جراحی سینه یا زیبایی

برای یک راه­حل دائمی اگر به مواد آرایش سنتی و موقت حساسیت دارید

روش­های میکروپیگمنشن برای موارد شخصی نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. مانند:

شما آرایش روزانه را دوست ندارید.

شما دوست دارید ابروها یا مژه­هایی پرتر و واضح­تر داشته باشید.

شما می­خواهید لب­هایی با رنگ بهتر یا پررنگ­تر داشته باشید.

میکروپیگمنشن چگونه صورت می­گیرد؟

اکثر روش­ها فقط به بی حسی موضعی نیاز دارند تا پوست را بی حس کند و شما را در طول عمل راحت کند. به طور معمول، میکروپیگمنشن را می­توان در محیط معمولی بدون تجهیزات خاص دیگری انجام داد، اما نباید موارد بهداشتی را فراموش کرد. این روش با یک ابزار قلم مانند یا تفنگ خالکوبی استاندارد انجام می­شود. سوزن چند میلیمتر به لایه میانی پوست شما ( درم) نفوذ می­کند و رنگدانه اکسید آهن تزریق می­شود. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما در طول عمل باید از دستکش­های پزشکی استفاده کند.

انجام بیشتر روش­ها از 30 دقیقه تا چند ساعت طول می­کشد. پس از انجام عمل، متخصص شما یک ضدعفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به شما می­دهد. علاوه بر این، ممکن است برای نرم نگه داشتن ناحیه تحت درمان و تسریع بهبودی به شما پماد تجویز شود. گاهی اوقات نیز ممکن است برای محافظت از ناحیه یک بانداژ در محل جراحی قرار گیرد.

میکروبیلدینگ چیست؟

میکروبیلدینگ نوعی معماری ابرو است.  این فرایند به لطف ابزاری که استفاده می­شود بسیار دقیق است، مانند یک خودکار که نوک آن یک تیغه شیبدار با 10-12 سوزن کوچک در انتهای آن است. این سوزن­ها به پوست در لایه­ی سطحی نفوذ می­کنند و  آن را خراش می­دهند. این سوزن­ها ضربه­های پروزن را با رنگدانه­های جوهر به پوست وارد می­کنند و مو­ها ظریف و طبیعی ایجاد می­کنند.

https://آموزش-تاتو.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c%d9%86%da%af/

تفاوت میکروبلیدینگ با تاتو چیست؟

میکروبلیدینگ بر خلاف خالکوبی، در لایه درم وارد نمی­شود،  بلکه بر روی لایه سطحی پوست است و بر خلاف خالکوبی، بیشتر به عنوان یک روش درمانی شناخته می­شود. میکروبلیدینگ حتما دائمی نیست و  طبیعتا بعد از 18 ماه محو شده و احتیاج به ترمیم دارد؛ البته این موضوع به جوهر استفاده شده و تابپ پوستی بیمار بستگی دارد. ضربه­های سوزن بسیار طبیعی­تر و ظریف­تر از هر خالکوبی است؛ البته این مورد بستگی به هنر شخصی دارد که این درمان را برای شما اجرا می­کند.

میکروشیدینگ چیست و چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

هر دو نقش آرایش نیمه دائمی برای ابرو­های شما را دارند، اما تفاوت اصلی در میزان ظرافت کار است. در مقایسه با موی طبیعی و دقیق هر فرد، میکروبلیدینگ ظاهر بسیار نرم­تر و بهتری دارد. برای مثال، استفاده از مداد ابرو بسیار متفاوت تر از استفاده از پودر و رنگ دارد. زمانی که میکروبلیدینگ خط­هایی شبیه به مو را در ابرو­های شما ایجاد می­کند، میکروشیدینگ نقاط ریز در امتداد ابرو­های شما را برای طبیعی­تر شدن کار مشخص می­کند.  اغلب این دو روش باهم ترکیب می­شوند و این کار حرفه ای ترین ابرو­ها را خواهد ساخت.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو یک تکنیک فوق واقعی برای کشیدن ابرو به صورت دستی است. فیبروز یکی از پرطرفدارترین و محبوب­ترین درمان­های زیبایی امروزه، به لطف طیف وسیعی از مزایایی  است که برای مشتریان فراهم می­کند.

https://آموزش-تاتو.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2/

ماهیت واقعی درمان فیبروز، این است که طراحی در این روش با استفاده از نسبت طلایی یه دست می­آید. نسبت طلایی در طراحی تمام اشکال زنده روی این سیاره وجود دارد که به آن نسبت دو اندازه طول می­گویند و در این حالت اندازه­ها به صورت 1.618:1 است. این تنایب را تناسب الهی نیز می­نامند و به همین دلیل است که این روش درمانی، فیبروز به معنی ابروهایی که با طرحی الهی کشیده شده اند نامیده می­شود.

روش فیبروز برای ابروهای بدشکل، نامتقارن، تکه تکه یا صرفا افرادی که می­خواهند ابروهایی عالی داشته باشند ایده­آل است.  قبل از انجام این درمان، برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای درمان به پزشک مراجعه کنید. این تکنیک در مجموع دو تا سه ساعت طول خواهد کشید. این تکنیک شامل اندازه­گیری، میکروبلیدینگ و اعمال رنگ است. این درمان یک درمان دو بخشی است؛ درمان دوم یک ماه پس از درمان اول صورت می­گیرد. پس از درمان دوم 12 تا 18 ماه به ترمیم احتیاج نخواهید داشت.

فیبروز هم یک روش میکروبلیدینگ است، با این تفاوت که ازیک تیغه بسیار نازک اغشته به جوهر برای کشیدن موها در ابرو استفاده می­شود.  تکنیک میکروبلیدینگ شامل کشیدن تکی تارهای مو به صورت تکی و واضح است، با این تفاوت که ضربه­های فیبروز بسیار شفاف­تر و نازک­تر شده و تار نمی­شوند.

مراقبت­های بعد از انجام میکروپیگمنشن، میکروبیلدینگ و فیبروز چیست؟

وجود کمی تورم و قرمزی را طبیعی  بدانید، ناحیه تحت درمان را چند وقت یکبار یخ بگذارید و از پمادی که برای شما تجویز می­شود استفاده کنید. از هر گونه دوش گرفتن و مالیدن اجسام زبر به ناحیه تا یک هفته خودداری کرده و در صورت مشاهده تورم و خونریزی به دلیل وجود حساسیت، به پزشک مراجعه کنید.

منبع: https://xn----omcqlb8bo8k1ag.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.