بلاگ

دل نوشته ها و هرچیزی که نیاز به نوشتن داره

بلاگ

دل نوشته ها و هرچیزی که نیاز به نوشتن داره

الگوی خیاطی چیست؟

در تعریف ساده ی الگوی خیاطی می توانیم بگوییم که الگوی خیاطی راهنمایی برای برش لباس است که تمامی تولید کنندگان برای دوخت انواع لباس از آن استفاده می کنند. در واقع الگوها تکه کاغذهایی برش خورده هستند که ان ها روی پارچه قرار می دهیم و خطوط دور آن را رسم می کنیم و پارچه را به شکل آن برش می زنیم.

در طی سال هایی که انسان از هنر خیاطی استفاده می کند، برای این که کار خود را راحت تر کند و به استانداری در زمینه ی تولید لباس برسد از روش های مختلفی برای تولید لباس و خیاطی استفاده کرده است که هر کدام از این روش نقاط ضعف و قوت خود را داشته است.

هر کدام از روش هایی که افراد برای دوخت لباس مورد استفاده قرار می دهند الگوهای خیاطی خاص خود را دارند. برای مثال معروف ترین روش های خیاطی که شامل روش متریک، مولر ، ساده، گرلاوین و سایز بندی می شود هر کدام الگوهای خیاطی خاص خود را دارند به عنوان مثال الگویی که برای دوخت شلوار در روش مولر مورد استفاده قرار می گیرد با الگویی که برای دوخت شلوار در روش متریک مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. تفاوت هایی که باعث می شود این روش ها از هم متمایز شوند به خاطر محاسبات و ظرافت هایی که در هر روش به کار گرفته می شود.

تاریخچه ی ساخت الگو

شاید مانند هر چیز تازه ی دیگری که وارد دنیای بشر می شود برای تان سوال باشد که اولین بار چه کسانی استفاده از الگو را پایه گذاری کردند و رواج دادند. در سال ۱۸۶۰، ویلیام جنگینگز دمورست و الن لوئیس دمورست شو لباسی که در خانه ی خود برگزار کردند و الگوهای ان فروختند. این کار موجب تحولی عظیم در عرصه ی پوشاک شد و استفاده از الگو را جایگزین روش های قدیمی کرد.

تولید الگو

تولید الگو یکی از مهم ترین مراحل در دوخت لباس است به دلیل این که الگوی خیاطی خوب می تواند خروجی لباسی خوبی به همراه داشته باشد و اگر الگوی خیاطی به خوبی برش داده نشده باشد خروجی با کیفیتی نخواهد داشت.

قالب هایی که در ساخت الگو طراحی و تولید می شوند برای دوخت لباس و صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید الگو یک هنر است که می تواند توسط خیاطان با تجربه و یا در منزل نیز انجام شود یا اگر خیاط در زمینه ی تولید الگو تجربه ندارد می تواند از الگوهای آماده ای که در بازار موجود است استفاده کند.

تولید الگو بین طراحی لباس و تولید آن پلی ارتباطی ایجاد می کند که فردی که الگو را تولید می کند این هنر را دارد که یک قطعه پارچه را با منحنی های بدن انسان مطابقت دهد.

با استفاده از الگو می توان یک طرح را به لباس تبدیل کرد. جالب است بدانید که با وجود این که بدن طراحی سه بعدی دارد و دارای طول، عرض و عمق است، الگوهایی که برای تولید لباس مورد استفاده قرار می گیرند دارای طراحی مسطح هستند. اما منحنی و برآمدگی هایی که در بدن وجود دارد و باید در دوخت لباس در نظر گرفته شوند موجب نگرانی فرد الگوساز می شوند زیرا اگر الگو به درستی برش داده نشود و این منحنی ها و برآمدگی ها را در نظر نگیرد موجب می شود که لباسی که در نهایت تولید می شود لباس مناسبی نباشد. در ابتدای تولید الگو، یک الگوی اولیه تولید می شود در این الگو اندازه های بدن در نظر گرفته می شود، این الگو که گام اولیه ای برای تولید الگو مسطح است در مرحله ی بعدی الگو بر اساس یک تصویر دو بعدی یا طرح مسطح تولید می شود که در نهایت به یک طرح سه بعدی متناسب با منحنی ها و برآمدگی های بدن تبدیل می شود.

دلیل استفاده از الگوی خیاطی

همان طور که قبلا هم گفتیم یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد خیاطی با الگو را به خیاطی بدون الگو ترجیح دهند راحتی کاری است که استفاده از الگو در پی دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها خیاطانی می توانند بدون الگو خیاطی کنند که تجربه و مهارت بسیار بالایی داشته باشند زیرا اگر هر گونه اشتباهی در ضمن برش پارچه توسط خیاط اتفاق بیافتد باعث می شود که پارچه به پارچه ای بلا استفاده تبدیل شود به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتدی و افرادی که تجربه ی چندانی در زمینه ی خیاطی ندارند بدون الگو شروع به خیاطی نکنند.

استفاده از الگو این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد که ابتدا طرح اولیه ای روی کاغذ پیاده سازی کنند و سپس طرح روی کاغذ را روی پارچه پیاده سازی کنند، این کار باعث می شود که اگر اشتباهی در ضمن برش الگو روی کاغذ اتفاق بیافتد صدمه ای به پارچه ی اصلی نرسد.

مزایای استفاده از الگوی خیاطی
قبلا تا حدودی در مورد مزایای استفاده از الگوی خیاطی که شامل راحتی کار خیاط و صدمه نرسیدن به پارچه ی اصلی می شود صحبت کردیم، اما اگر بخواهیم مزایای استفاده از الگوی خیاطی را با دقت بیشتری مورد استفاده قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استفاده از الگوی خیاطی به دلیل ظرافت ها و محاسبات به کار رفته در آن باعث می شود که نتیجه ی کار ظریف تر و دقیق تر باشد.

به دلیل این که قبلا همه ی محاسبات روی الگوی خیاطی انجام شده است زمانی که خیاط از الگوی خیاطی استفاده می کند پارچه ی کمتری به هدر می رود و در نتیجه مصرف پارچه کاهش می یابد.

استفاده از الگوی خیاطی این قابلیت را دارد که قبلا از این که شروع به برش پارچه کنید هر گونه تغییری که می خواهید روی الگو پیاده کنید بدون این که به پارچه ی اصلی صدمه ای برسد.

با کمک الگو می توانید مانند خیاطان حرفه ای خیاطی کنید.

استفاده از الگو اشتباهاتی که ممکن است در زمان خیاطی به دلیل عدم تمرکز خیاط و یا اشتباه در محاسبات و یا هر گونه اشتباه دیگری که اتفاق بیافتد به حداقل برساند.

با استفاده از سایزهای اماده و یا تغییراتی که می توانید روی الگو ایجاد کنید می توانید الگو را به اندازه های مورد نظر خود تغییر دهید.

پس از مدتی که در استفاده از الگو به مهارت رسیدید می توانید الگوهای آماده ی مختلف را از سایت های همچون سیماکده تهیه کنید و هر لباسی که می خواهید را بدوزید و در این زمینه هیچ محدودیتی نداشته باشید.

به یاد داشته باشید که استفاده از الگو اصولی دارد که اگر با این اصول آشنا شوید و از آن استفاده کنید می توانید بدون این که وقت و انرژی زیادی صرف کنید لباس مدنظر خود را به بهترین شکل ممکن بدوزید.

نکته ی دیگری که باید در مورد مزایای استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که استفاده از الگو باعث می شود که بتوانید لباس هایی با ظرافت و زیبا برای خود و اطرافیان خود بدوزید و همچنین به دلیل این که برخی از افراد امکان تهیه ی لباس آماده را ندارند می توانید با یادگیری اصول تولید الگو و کشیدن آن و استفاده از آن در کارهای خود درآمد بیشتری از خیاطی کسب کنید.

روش های مختلف استفاده از الگو

نکته ی بعدی که باید در مورد استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که خیاطی روش های متفاوتی دارد که با توجه به محاسبات و ظرافت های مختلفی که در هر کدام از این روش ها وجود دارد الگوهای خیاطی که در هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.

لازم به ذکر است که می توانید از هر روشی که بخواهید برای دوخت لباس های خود و استفاده از الگو استفاده کنید زیرا اگر بتوانید الگو را بخوانید و آن را تشخیص دهید دیگر استفاده از روش های مختلف برای دوخت لباس برای تان فرقی نخواهد کرد.

روش های مختلف برش الگوی خیاطی یا به عبارتی روش های مختلف استفاده از الگو که جزو پر کاربردترین روش ها هستند عبارتند از:

روش مولر
روش مولر برای دوخت الگو در خیاطی یکی از محبوب ترین روش ها برای افراد مبتدی در شروع کار است، به این دلیل که روش مولر پیچیدگی های روش های همچون گرلاوین را ندارد. این روش که نسبت به روش های دیگری که در دنیای خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد بهینه تر و پیشرفته تر است باعث می شود که لباس دقیقا اندازه ی تن فرد باشد و دیگر نیازی به پرو نباشد.

روش متریک
یکی دیگر از روش های استفاده از الگو یا به عبارتی یکی دیگر از روش هایی که می تواند از آن برای برش الگو استفاده کرد، روش متریک است، این روش دقیق ترین روش برش الگو در دنیای خیاطی است که محاسبات و دستورالعمل های خاص خود را دارد. استفاد از روش متری برای برش الگو کمی دشوار است اما نکته ای که باعث می شود این روش مورد استقبال افراد بسیاری قرار گیرد این است که میزان پارچه ای که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد بسیار کمتر است به عبارتی میزان پارچه ای که در این روش به هدر می رود کمتر است.

روش گرلاوین
روش دیگری که برای برش الگو وجود دارد و یکی از روش های قدیمی در دنیای خیاطی است، روش گرلاوین است. با وجود این که روش گرلاوین برای برش الگو ریزه کاری های زیادی دارد و پیچیدگی های زیادی به همراه دارد اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افرادی برای برش الگو از این روش استفاده می کنند.

روش ساده
روش ساده همان طور که از نام آن پیداست روشی بسیار ساده است که ظرافت و دقتی که در روش های دیگر مانند گرلاوین و متریک وجود دارد را ندارد و نیاز به ریزه کاری های خاصی نیز ندارد. به همین دلیل افرادی که به تازگی وارد حوزه ی خیاطی شده اند و تمایل به صرف وقت چندانی برای یادگیری روش های مختلف ندارند می توانند از این روش برای استفاده از الگو استفاده کنند.

روش سایز بندی
در روش سایز بندی شما دقیقا براساس الگوهای آماده خیاطی می کنید، برای مثال اگر می خواهید شلوار سایز ۳۸ بدوزید، الگوی شلوار سایز ۳۸ را روی پارچه قرار می دهید و پارچه را برش می دهید. روش سایز بندی که یکی دیگر از روش های استفاده از الگوهای خیاطی است برای افراد مبتدی در زمینه ی خیاطی یا افرادی که در زمینه ی خیاطی هیچ تجربه ای ندارند بسیار مناسب است، اما مشکلی که دارد این است که این روش تنها برای سایزهای خاصی کاربردی است.

Wikipedia:در خیاطی و طراحی مد ، الگویی به الگویی گفته می شود که قطعات لباس قبل از برش و مونتاژ بر روی پارچه ردیابی شود. الگوها معمولاً از کاغذ ساخته می شوند و در صورت نیاز به مقاومت بیشتر برای مقاومت در برابر استفاده مکرر ، گاهی اوقات از مواد محکم تری مانند مقوا یا مقوا ساخته می شوند. روند ساخت یا برش الگوها گاهی اوقات به یک کلمه Patternmaking متراکم می شود ، اما همچنین می توان آن را به صورت نوشتاری الگو (-) یا برش الگو نوشت.

منبع: http://www.rajanews.com/news/340712/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

سفر به بهشت گرجستان با تور باتومی

شهر باتومی یکی از شهرهای توریستی و هیجان انگیز گرجستان است که به ‎عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم این کشور کلی طرفدار را به خود اختصاص داده و نیز مسافران ایرانی زیادی هم سالانه این مقصد خارجی را برای سفرشان انتخاب می‎ کنند ؛ شاید سوال خیلی از شما مشتاقان سفر ابه این شهر این باشد که چرا مردم از تور باتومی استقبال زیادی می کنند؟ باید به عدم نیاز این تور به ویزا اشاره کنیم و در واقع سفر به باتومی از راحت ‎ترین و مناسب ترین گزینه ‎های سفر خارجی برای ایرانیان است چرا که لازم نیست برای این سفر ویزا بگیرید و موضوع مهم بعدی اینکه هروقت اراده کنند بدون هیچگونه معطلی می ‎توانند راهی این شهر پرجاذبه ‎شوند و دلیل استقبال بعدی نزدیکی ان به کشورمان ایران است ؛ همچنین تور باتومی از جمله تورهای پرطرفدار و جذاب کشور گرجستان است که از خوشبختانه در اواخر بهار و اوایل تابستان با راه اندازی پرواز مستقیم تهران به باتومی، به صورت مستقیم نیز برگزار می شود و ما در مجموعه نامی گشت خدماتی همچون بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل های باتومی گرجستان همراه با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان و ... را به شما ارائه خواهیم کرد و در آخر تور باتومی به صورت تورهای آفری و لحظه آخری با قیمت مناسب از مجموعه نامی گشت قابل ارائه می باشد و مسافران علاقه مند میتوانند از باتومی به عنوان شهر محبوب توریستی و محبوب کشور گرجستان دیدن نمایند.

قیمت تور باتومی

پیدا کردن تور باتومی ارزان کار چندان سختی نیست و در واقع باید بدانید که تورهای باتومی در مجموع تورهای ارزانی هستند که شما می توانید در سفر خارج از کشور از آن استفاده کنید؛ چرا می گوییم ارزان قیمت خوب برای مثال تور باتومی با هتل 4 ستاره، ارزان ‌تر از تور استانبول با هتل 4 ستاره برای شما تمام خواهد شد و موضوع بعدی اینکه به ‎دلیل اینکه شهر باتومی نسبت به شهرهای دیگر اطراف ایران مورد هجوم مسافران در تمام ایام سال قرار نگرفته و شرایط آب ‎و هوایی خاص آن، خصوصا در آفرهای اعلام شده لیست قیمت تور باتومی را بسیار مناسب و قابل توجه کرده است و در ادامه لازم به ذکر است شما علاقه مندان این امکان را دارید که با تورهای لحظه آخری باتومی هزینه‎ های سفر خود را حد بسیار زیادی کاهش بدهید و کافیست با یک تماس تلفنی تور باتومی مورد علاقه‌ تان را از همین صفحه انتخاب و سپس رزرو نمایید ؛ همچنین هتل‌ های این تور هم بسیار زیاد و متنوع هستند و سلیقه همه علاقه مندان به تجربیات جدید را پوشش می ‌دهند ؛ ضمنا با توجه به این موضوع که یکی از منابع اصلی درآمد کشور از راه توریست ها تامین می شوند، برای جذب توریست های بیشتر نرخ هتل ها را ارزان می کنند تا مسافران بیشتر به این شهر سفر کنند ؛ با توجه به اینکه پرواز های متنوع داخلی - خارجی به گرجستان وجود دارد به همین علت نرخ پرواز ها ارزان می شود، در ضمن پرواز ارزان قیمت در کنار هتل های قیمت مناسب برای مسافران تورهای ارزان باتومی شرایط را طوری فراهم میسازد که شما بتوانید از تورهای ارزان این مقصد استفاده نمایید ؛ قیمت تور باتومی در کلاس‌ ها و سطوح مختلف متفاوت ارائه می شوند ، همچنین تور هوایی باتومی در قیمت ‌ها و سطوح گوناگونی به فروش می رسند و این تفاوت سطوح به تفاوت نوع هتل و پرواز برمی ‌گردد و باطبع تفاوت امکاناتی که مسافر از آژانس دریافت خواهد کرد؛ در آخر برای خرید تور ارزان باتومی باید به آژانس‌ ها و شرکت‌ های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید و با خیال راحت خرید پکیج انتخابی خود را انجام بدهید و البته بهتر است در مورد امکانات مورد نظرتان با کارشناسان نامی گشت مشورت کنید تا بهترین شرایط برای سفرتان فراهم شود.

بهترین هتل های باتومی 

با توجه به رشد صنعت گردشگری در شهر زیبای باتومی سرمایه‌ گذاران بسیاری از کشورهای اطراف و نزدیک برای سرمایه‌ گذاری در بخش هتل ‌های باتومی به این منطقه سرازیر شدند و با وجود اینکه این سرمایه ‌گذاران علاقه ‌مند و مشتاق هستند در بخش هتل های لوکس سرمایه‌ گذاری کنند، ولی هتل ‌ها و مراکز اقامتی متنوع و مدرنی با قیمت مناسب نیز در این شهر در دسترس همگان هست و به‌ نوعی خوشبختانه تنوعی از قیمت‌ ها برای اکثرا گروه‌ های درآمدی فراهم‌ شده که بتوانند انتخاب های برتری داشته باشند و در ادامه حدود قیمت هتل های ارزان باتومی از 50 لاری برای یک اتاق دونفره شروع می‌ شود و البته این را هم بدانید که با این اوصاف با انتخاب یکی از تورهای ارزان قیمت باتومی می ‌توانید در این بخش سفرتان به خوبی صرفه جویی کنید و همچنین برای اقامتی لوکس در باتومی اقامت در یک هتل 5 ستاره می تواند شما را شگفت زده کند و نیز هتل‌ های 5 ستاره در باتومی دارای کیفیت و امکانات ویژه ای هستند و گزینه ‌های بسیار مناسبی در میان‌ آنها برای اقامت وجود دارد مثلا دو هتل بی نظیر شرایتون و رادیسیون بلو از جمله مهم‌ ترین هتل ‌های باتومی محسوب می شوند که اتفاقا در لیست هتل‌ های معرفی شده توسط گردشگرانی که قبل از این به باتومی سفر کرده ‌اند نیز به چشم خورده است و اینکه از هتل های برتر باتومی می توان به : هتل ویندهام باتومی Wyndham Batumi، هتل دیوان سوئیت باتومی Divan Suites Batumi، هتل شرایتون باتومی Sheraton Batumi Hotel، هتل، رادیسون بلو باتومی Radisson Blu Hotel Batumi، هتل گرند گلوریا باتومی The Grand Gloria Hotel و ... اشاره نمود.

بهترین جاذبه های گردشگری باتومی

باتومی دارای هشت کیلومتر مرز ساحلی با دریای سیاه میباشد که آن را نه تنها بعنوان یک اسکله مهم برای کل کشور، بلکه به یکی از محبوب ترین مقاصد تور گرجستان نیز تبدیل شده است و نیز این شهر جاذبه های بسیار متنوعی دارد که از همه مهمتر سواحل آن است و اینکه سواحل باتومی سنگی و بدون شن و ماسه هستند، اما اطراف آنها انواع تفریحات هیجان انگیز، مانند تئاتر و سینما، رستوران و کافه ها و ورزش های آبی مهیج برای سرگرمی شما مسافران تور باتومی وجود دارد که شما را به وجد می آورد و جالبه بدونید دلفین ها در لنگرگاه باتومی در تمام طول سال شنا میکنند و م یتواند جاذبه بامزه ای برای شما باشد و نیز بخش قدیمی شهر بسیار دوست داشتنی و دیدنی است، بیشتر خانه های این منطقه در قرن نوزدهم ساخته شده اند و جاذبه های گردشگری بسیاری در آن قرار دارند که هر کدام ارزش دیدن را دارند.

پارک ساحلی یا بلوار باتومی 

پارک ساحلی باتومی مرکز اصلی تفریحات در این شهر به حساب می آید، این ساحل زیبای سنگی به طول شش کیلومتر به جاذبه اول برای بازدید گردشگران تور باتومی تبدیل شده که ارزش دیدن را قطعا دارد و بعد از این موسیقی در همه جای آن پخش می شود، کلی کافه ها و رستوران های بسیار دارد و همچنین وجود باشگاه ها، مراکز ورزشی و چرخ و فلک باتومی در این بلوار می تواند روزی سرشار از هیجان را به شما هدیه دهد.

آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی توسط یک معمار دانمارکی به نام " Henning Larsen " درست در سال 1966 میلادی با الهام از سنگ های ساحل باتومی ساخته شده است و نیز در داخل آکواریوم 4 بخش مختلفی از آبزیان قرار گرفته که اگر به نمای ساختمان دقت کنید 4 سنگ عظیم را می بینید و در زمان تور باتومی از ساعت 11 صبح تا 2 و 3 تا 6 غروب می توانید از این آکواریوم بازدید نمایید.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی بعنوان زیباترین اماکن دیدنی شهر در 10 کیلومتری شمال شهر باتومی شبیه به باغ عدن Eden از صفحات کتاب مقدس انجیل میباشد و در اصل هیچ راهی برای نامگذاری این منطقه زیبا و منحصر به فرد وجود ندارد که بتواند نمونه های متنوع گیاهان نادر، عجیب و زیبای موجود را بیان نماید.

میدان اروپا و تندیس مدیا

میدان اروپا باتومی درست در قسمت شمالی این شهر و در مجاورت ساختمان دولتی جمهوری خودمختار آدجارستان جای خوش کرده است و در آن ساعت نجومی، فواره های نپتون و مجسمه یادبود مدیا هستند که بسیار زیبا و جالب هستند و نیز مدیا یکی از شاهزاده های گرجستان در قدیم بوده است و برای ساخت مجسمه وی هزینه ای بالغ بر یک میلیون لاری صرف شده است که ارزش دیدن دارد.

منبع: https://www.namigasht.com/tour/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%DB%8C

تسمینو و خدمات بی نظیر آن

لطفاً همیشه قبل از ارسال دیدگاه قوانین را مشاهده نمایید. چون قوانین دائماً بروز رسانی می‌شوند. هیچ با خود تصور کرده‌اید که برای آسودگی خیال در خرید رپورتاژ آگهی به چه شرایطی نیازمندید؟! اطمینان داریم با هنر کار تیمی و قدرت تیم حرفه ای متخصصان بیگ والت، می توانیم به رویاهای شما رنگ واقعیت ببخشیم و در تمامی بلندپروازی هایتان، مرجعی برای بررسی و مانیتورینگ کسب و کار های معتبر آنلاین بمانیم.

پس از انتخاب اقلام مورد نظر و پرداخت به سایت باز میگردید و در فرم ثبت سفارش رپورتاژ می بایست اطلاعات زیر را وارد کنید. با این کار گوگل تنها اولین لینک موجود در صفحه را در نظر میگیرد و بقیه لینک ها بی اثر خواهند شد. با خرید بک لینک از لیست زیر ، وب سایت خودتان را در نتایج گوگل به بالاتر از همه ی سایتها ارتقا دهید .

تیک‌ تاک‌ تِک جایی برای یاد گرفتن و یاد دادن است. رسانه‌ای که با یک هدف قشنگ شروع به کار کرد. ساختن یک پلتفرم آموزشی رایگان برای حل مشکلات علومِ رایانه. ببخشید من بازم متوجه نشدم. یعنی بک لینک متنی از همون سایتی که رپورتاژ اگهی میده بخریم دیگه؟ و بعدش تسمینو از همون سایت به سایت ما لینک میشه؟ اما چرا خرید رپورتاژ آگهی دائمی از پلتفرم تبلیغاتی تسمینو، طرفداران فراوانی را به همراه داشته است؟!

بک لینک هایی که از دیگر وب سایت ها دریافت می کنید دو نوع اند. یا بک لینک ها فالوو هستند یا نوفالوو. بک لینک های فالوو توسط موتورهای جستجو کراول می شوند و این نوع بک لینک به وب سایت شما ارزش و اعتبار می دهد به نوعی فالوو بودن لینک نشان دهنده ارزش و اعتبار شماست و به منزله یک رای مثبت برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود. شما باید به زبان مورد نظر خود در گوگل جستجو کرده و سایت های مناسب را شناسایی کنید.

ادامه مطلب: https://tesmino.com

تعرفه خدمات ثبت شرکت چگونه محاسبه میشود ؟

در این مطلب قصد داریم هزینه های ثبت شرکت در سال 99 را بررسی کنیم و به تمامی سوالات شما درباره هزینه های ثبت شرکت پاسخ دهیم تا شما درگیر پرداخت هزینه های گزاف و اضافی نشوید. با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که ثبت شرکت هزینه ثابتی ندارد. بیشتر هزینه ها جهت واریزی به اداراه ها و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور می باشد و مابقی مربوط به کارمزد موسسه ثبتی است که شما برای ثبت آن را انتخاب کرده اید.

در زیر شرح هزینه های ثبت شرکت را بررسی میکنیم:

1.   هزینه کارمزد ثبت شرکت ( هزینه ای که موسسه ثبتی دریافت می کند)

2.   حق الثبت شرکت ( هزینه ای که زمان تحویل پیش نویس بهادار ثبت شرکتها پرداخت می شود)

3.   هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت ( هزینه ای که به اداره مالیات پرداخت میشود)

4.   هزینه پست مدارک ثبت ( این هزینه بر عهده موسسه می باشد)

5.   هزینه مربوط به درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور

6.   هزینه روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی تاسیس در روزنامه کثیر الانتشار (روزنامه های محلی)

نکاتی درباره هزینه های ثبت شرکت

1.   جالب است بدانید نوعی شرکتی که قصد ثبت آن را دارید هزینه متفاوتی خواهد داشت. شرکت هایی مانند شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی هزینه ی ثبت متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال: هزینه ی ثبت شرکت سهامی خاص به علت داشتن تعداد افراد بیشتر و به دنبال آن بیشتر شدن متن آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار باهزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود بالاترخواهد بود.

2.   میزان سرمایه شرکت ثبتی در هزینه تاثیر دارد. به اینصورت که شما میبایست در پایان فرایند ثبت شرکت حق التمبر سرمایه شرکت را بپردازید که این حق تمبر به اندازه یک دوهزارم است. در نتیجه هرچه سرمایه شرکت بیشتر باشد هزینه ی حق تمبر آن افزایش خواهد یافت.

3.   پرداخت هزینه بیشتر برای کاهش زمان ثبت شرکت تاثیر ندارد.

هزینه ثبت شرکت بر اساس مراحل ثبت

ü   هزینه تعیین نام

اولین قدم در ثبت شرکت تعیین نام آن است، به این معنی که 5 اسم برای شرکت انتخاب می شود که یکی از آنها تأیید و ثبت می شود. باید توجه داشته باشیم که نام هایی که انتخاب می شوند باید ریشه فارسی داشته باشند و حداقل 3 هجا باشند. همچنین باید توجه داشته باشیم که این نام قبلاً ثبت نشده است. برای تعیین نام نهایی شرکت، هزینه ثبت باید پرداخت شود و در آخر یک برگه ودیعه به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

ü   هزینه پستی

پس از مشخص شدن نام شرکت و ضمن پر کردن مدارک، ارسال مدارک از طریق دفاتر پست در هر شهرستان به اداره ثبت شرکت ضروری است و هر یک از این دفاتر بسته به وزن و تعداد اسناد ارائه شده هزینه های مختلفی را دریافت میکنند.

ü   هزینه حق الثبت

هزینه ثبت هر شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها محاسبه می شود.

ü   هزینه حق الدرج

لازم به ذکر است ثبت شرکت دو بار آگهی می شود (روزنامه). مرحله اول روزنامه محلی است که هزینه ی آن در اداره ثبت شرکت ها پرداخت می شود، مرحله دوم روزنامه رسمی در سراسر کشور است که هزینه های آن به صورت آنلاین و از طریق سامانه روزنامه رسمی پرداخت می شود.

ü   هزینه روزنامه رسمی

پس از ثبت شرکت و پرداخت هزینه ثبت در روزنامه محلی، می بایست هزینه روزنامه رسمی شرکت را از طریق سامانه روزنامه رسمی کشور پرداخت کرد.

ü   هزینه پلمپ دفاتر شرکتها

شرکت پس از ثبت شرکت و پرداخت هزینه روزنامه رسمی، به مدت یک ماه فرصت پرداخت هزینه پلمپ دفاتر تجاری و اخذ آنها را دارد. هزینه دفترهای کل و روزنامه ها و همچنین دفتر دارایی با توجه به تعداد برگهای آنها که 50 ، 100 یا 200 برگ یا بیشتر است، در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت میباشد.

شما همراهان عزیز میتوانید برای اطلاع از هزینه های دقیق ثبت شرکت و مشاوره رایگان به آدرس ذکر شده مراجعه کنید . https://hisabt.com

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است؟

·       حق الوکاله وکیل و حق الثبت شرکت سهامی خاص

·       تهیه اسناد مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص مانند اساسنامه و اظهارنامه و متن صورتجلسه

·       ورود سیستماتیک کلیه اوراق تنظیم شده

·       پرداخت هزینه های  روزنامه های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار شرکت سهامی خاص ثبت شده

·       ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلامات مربوطه برای اشخاص حقوقی

·       تدوین و ثبت کد جامع اشخاص غیر ایرانی

·       ثبت شرکت سهامی خاص در شهرها و شهرستانها به جز تهران با هزینه کمتر و بدون وکیل انجام می شود

 

کل هزینه ثبت شرکت (شرکت سهامی خاص) با سرمایه یک میلیون ریال:

1.   هزینه تهیه اساسنامه، اظهارنامه و اوراق ثبتی: 150000 ریال.

2.   هزینه حق الدرج: 14000 ریال؛

3.   هزینه حق الثبت: 12000 ریال؛

4.   هزینه روزنامه رسمی: 150000 ریال؛

5.   پوشه و گیره: 10000 ریال؛

6.   تعیین نام: 40000 ریال؛

7.   حق الوکاله: 250000 ریال؛

جمع کل: 900000 ریال؛

8.   پلمپ دفتر (اختیاری): 150000 ریال؛

9.   مهر شرکت (اختیاری): 100000 ریال.

 

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

هزینه خدمات ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شخص متقاضی ثبت نام با سرمایه حداقل 100000 تومان به شرح زیر است:

·       حق الوکاله وکیل و حق الثبت شرکت با مسئولیت محدود

·       تهیه اسناد مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود براساس اساسنامه و اظهارنامه، نامه شرکت و متن صورتجلسه است

·       ورود سیستماتیک اوراق تنظیم شده

·       پرداخت هزینه روزنامه های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت شده

·       ترتیب و ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلامات مربوطه برای اشخاص حقوقی

·       تدوین و ثبت کد جامع اشخاص غیر ایرانی

·       ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرها و شهرستانها به جز تهران با هزینه کمتر و بدون وکیل انجام می شود.